Adam Faber ***KSIĘGA LUSTER***


Tytuł: Księga luster
Autor: Adam Faber
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 456
Seria: Kroniki Jaaru

"Magia jest potężną siłą, która napędza świat."

Kate Hallander nie jest zwyczajną nastolatką.
Co takiego ją wyróżnia?
Księga luster otwiera przed czytelnikiem świat pełen magii.
Chcesz go poznać? 

Kate mieszka w Londynie ze swoją ciotką. Nastolatka prowadzi typowo młodzieżowy styl życia i nie wyróżnia się niczym szczególnym wśród swoich rówieśników. W szkole poznaje nowego kolegę, Jonathana. Zauroczona dziewczyna podejmuje niecodzienne kroki, by nowy uczeń zwrócił na nią uwagę. Jej decyzję oraz zewnętrzne siły sprowadzają ją do Jaaru, który... No właśnie - czym jest tajemniczy Jaar? I jak Kate udało się do niego dostać?
O tym, musicie się przekonać sami, sięgając po książkę Adama Fabera. 

Jeśli chodzi o moje odczucia względem Księgi luster to, szczerze, książka mi się podobała, ale spodziewałam się chyba czegoś zupełnie innego. Mylące okazało się porównanie Kroniki Jarru do serii książek o przygodach młodego czarodzieja, Pottera. I nie piszę tego jako sfrustrowana fanka serii pani Rowling :) Po prostu, fakt że w obu książkach pojawia się magia, nie znaczy, że można je uznawać za twory do siebie podobne. 

Ogólnie Księga luster mi się podobała, ponieważ świat stworzony przez Adama Fabera okazał się ciekawy i z pewnością sięgnę po kontynuację. Jednak zdaje sobie sprawę, że brakowało mi owego "efektu wow" z tego względu, że... nie jestem już nastolatką. Uważam, że gdybym miała możliwość przeczytania tej powieści kilka lat temu, zdecydowanie podobałaby mi się bardziej. Dorosły, analityczny umysł, inaczej przyswaja czytaną opowieść. 

A Wy? Odwiedziliście już Jaar? 
A może macie w planach?
Piszcie w komentarzach :)


Anna Kamińska

Komentarze

Popularne posty