Jakub Małecki ***ŚLADY***


Tytuł: Ślady
Autor: Jakub Małecki
Wydawnictwo: SQN
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 304


Jak będzie wyglądał koniec świata?
Twój prywatny koniec świata...
Czy śmierć będzie końcem, ostatecznością czy jednak nową drogą, czystą kartką, świeżym śladem...


Tadeusz trwa w zawieszeniu, żyjąc życiem innych ludzi. Poznajemy historię kilkunastu z nich. Co łączy tych ludzi? I czym są tytułowe ślady? O tym przekonacie się sięgając po książkę Jakuba Małeckiego.

Twórczość Małeckiego jest specyficzna. Jego książki nie są jednymi z tych, które można przeczytać "na szybko" w jeden wieczór. Zmuszają czytelnika do refleksji. Do tego, by na chwilę się zatrzymał i pomyślał o sobie, o tym jak przemija jego życie. W Śladach między wierszami łatwo wychwycić pewną kwestię, o której nie myślimy na co dzień - mianowicie, czy żyjemy pełnią życia czy jedynie egzystujemy z dnia na dzień? Jak bardzo wykorzystujemy czas, który jest nam dany przeżyć? Tak, młodość często zaślepia nam obraz przyszłości. Bo, przecież mamy czas. Oszukujemy siebie, że daną rzecz nie muszę robić dziś, bo jest przecież jutro, pojutrze, a nawet odłożyć ją "na za rok". 
Ale skąd pewność, że doczekamy tego "potem"?

Ślady były pierwszą przeczytaną przeze mnie książką Jakuba Małeckiego. Dosłownie wbiła mnie w fotel. Poruszyła. To czysta literacka znakomitość. Później przeczytałam Dygot (moją pełną opinię 
o nim znajdziecie TUTAJ), który równie mocno mnie zachwycił.

W twórczości tego autora cenię to, że bohaterami jego książek są zwykli ludzie. Tacy jak Ty czy ja. 
Jak twój sąsiad Zbyszek, lekarz Stanisław czy koleżanka Asia. Za wszystkimi tymi ludźmi, których mijasz w ciągu dnia, kryje się kalejdoskop emocji. Małecki to mistrz ich opisywania.


A Wy? Czytaliście już książki Jakuba Małeckiego? Która najbardziej się Wam podobała?
A może dopiero są przed Wami?
Dajcie znać w komentarzach!


Anna Kamińska

Komentarze

Popularne posty