PODĄŻAM TWOIM ŚLADEM...


Autor:
Tess Gerritsen

Tytuł:
Bez odwrotu

Wydawnictwo:
HarperCollins Polska

Rok wydania:
2019

Liczba stron:
240


Tłumaczenie: Maria Świderska




Jedynym plusem tej książki było dla mnie to, że znów wróciłam do klimatu lat dziewięćdziesiątych. Konkretnych tytułów nie pamiętam, jednak z nostalgią wspominam filmowe amerykańskie produkcje, w których nie mogło zabraknąć tych złych, tych dobrych, "strzelanek" i bohaterek, które nie szukały miłości, ale widząc pierwszego lepszego, w miarę przystojnego gościa, traciły głowę. Pierwsze wydanie Bez odwrotu datuje się na 1992 roku dlatego, po wielu przemyśleniach doszłam do wniosku, że jak na tamte czasy, była z pewnością nowatorka i poruszała dość kontrowersyjne tematy. Niestety, czytelnika sięgającego po nią obecnie, może po prostu wynudzić.

Styl pisania autorki jest naprawdę lekki i dzięki niemu przebrnęłam jakoś przez tę książkę. Zakończenie przewidziałam, główna bohaterka okazała się irytująca i przesadnie melodramatyczna, a i wyłapałam kilka naciąganych scen. Sam wątek kryminalny był dość ciekawy i żałuję, że Tess Gerritsen nie skupiła się przede wszystkim na nim.  

Ogólnie książka nie jest zła (czytałam gorsze) - sądzę, że znajdzie wiele odbiorców, którzy spędzą przy niej miło czas. Według mnie okazała się słaba, ponieważ preferuje krwiste kryminały, w których wątki obyczajowo - romantyczne są dodatkiem i nie wciskają się na pierwszy plan. Zatem czytelnik, który jednak woli romanse z akcją w tle, powinien się nie zawieść. Osobiście po kolejną książkę autorki w najbliższym czasie nie sięgnę. 




Książkę otrzymałam w ramach współpracy z:







Anna Sadowska

Komentarze

Popularne posty