Ransom Riggs ***OSOBLIWY DOM PANI PEREGRINE***


Tytuł: Osobliwy dom pani Peregrine
Autor: Ransom Riggs
Wydawnictwo: Media Rodzina
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 400
Cykl: Pani Peregrine (tom 1)


wiat obawia się odmienności."

Długo wzbraniałam się przed przeczytaniem tej książki. Znajdowała się na mojej liście "do przeczytania", jednak zawsze pojawiały się inne książki, które spychały ją na dalszy plan. Wreszcie, po naprawdę długim czasie oczekiwania zaczęłam ją czytać i... niestety muszę przyznać, że fajerwerków nie było. Ale po kolei.

Głównym bohaterem książki Osobliwy dom pani Peregrine" jest nastoletni Jacob. W dzieciństwie dziadek przytaczał mu opowieści ze swojego życia, w którym nie brakowało niezwykłych przygód. 
Jednak z biegiem lat chłopiec zaczyna wątpić w historię opowiedziane przez dziadka, gdyż wydają mu się nieprawdopodobne. Splot tragicznych zdarzeń doprowadza jednak do tego, że nastolatek postanawia odkryć ile prawdy zawierały słowa jego dziadka. Jak potoczą się jego losy? 
O tym przekonacie się, sięgając po książke Ransoma Riggsa.

Szczerze - książka zbytnio mi się nie spodobała. Oczywiście Was zachęcam do jej lektury, żebyście wyrobili sobie o niej własne zdanie. 

Jeśli chodzi o mnie, przede wszystkim nie przypadł mi do gustu główny bohater. Był taki... zwyczajny. Jego historię czytałam z obojętnością, co zdarza mi się bardzo rzadko. Momentami musiałam wręcz wracać do fragmentu, który już przeczytałam, ponieważ moje myśli zbaczały na zupełnie inne tory. 
Kolejny minus: nie za bardzo mogłam określić dla jakiej grupy wiekowej książka jest skierowana. 
W sumie nie jest ani dla młodzieży ani dla dorosłych. Hmm... jakby to bardziej precyzyjnie wyjaśnić. Pewne sceny były opisywane jakby odbiorcą miał być dorosły, by po chwili dojść do sceny napisanej typowo dla nastolatków. 
Dialogi (nie wszystkie oczywiście) zwyczajnie mnie nużyły.

Co mi się podobało? 
Miejsca wykreowane przez autora. Nie mogę zbyt wiele zdradzić, jeśli jeszcze nie czytaliście książki :)
Postacie drugoplanowe o których... również nie mogę Wam napisać. Znowu byłby spoiler.
Absolutnym plusem były fotografie zamieszczone w książce! 
I muszę dodać, że Osobliwy dom pani Peregrine to debiut autora dlatego przymykam oko na pewne niedociągnięcia. 

A Wy, czytaliście już? A może zamierzacie? Ja w najbliższym czasie chcę obejrzeć film. Oglądaliście? 
Dajcie znać w komentarzach :)

P.S. A na koniec, polski utwór, który może spodobać się fanom cyku o pani Peregrine ;)


Anna Kamińska

Komentarze

Popularne posty