Katarzyna Berenika Miszczuk ***OBSESJA***


Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Tytuł: Obsesja
Wydawnictwo: W.A.B.
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 416
Cykl: W lekarskim fartuchu (tom 1)



Joanna Skoczek jak co dzień przemierza szpitalne korytarze.
Nie ma jeszcze pojęcia, że morderca podąża jej śladem...



Główna bohaterka po rozwodzie przeprowadza się do Warszawy. Powoli układa sobie życie na nowo. W mieszkaniu stworzyła azyl dla siebie i swojego uroczego kota, Kołtuna, jest w trakcie robienia specjalizacji z psychiatrii, chodzi na niebotycznie wysokich szpilkach i uwielbia czekoladę. Joanna ma dość mężczyzn, jednak jak na złość wzbudza u płci przeciwnej ogromne zainteresowanie. A na dokładkę w szpitalu, w którym pracuje dochodzi do morderstwa. W międzyczasie Joanna dostaje tajemnicze listy. Kim jest tajemniczy wielbiciel? 

Obsesja urzekła mnie miksem gatunków. Jest zabawnie, romantycznie, a na dodatek autorka serwuje czytelnikom wątek iście kryminalny. Postacią wysuwającą się na pierwszy plan jest Joanna Skoczek, jednak bardzo wyraziści są również bohaterowie drugoplanowi. Joannę poznajemy jako rozczepianą i spóźnioną do pracy lekarkę, która lubi prowadzić monologi. Jest trochę nieokrzesana i lubi narzekać, jednak ciężko jej nie lubić. Im bardziej poznajemy jej przeszłość i towarzyszymy jej rozmyślaniom na temat mężczyzn i związków, tym większą wzbudza sympatię. Niektóre przemyślenia Joanny pokrywają się z moimi. Chociażby to:


Ale nie... zaraz... przecież od dziś miałam się racjonalnie odżywiać. W takim razie kupię czekoladę z orzechami. Kwasy omega, magnez. Samo zdrowie.


Jeśli chodzi o wątek kryminalny autorka skutecznie utrudnia czytelnikowi poznanie tożsamości mordercy. Przyznam, że byłam ogromnie zaskoczona, choć głowiłam się jak mogłam, by odkryć tę zagadkę. Nie udało mi się i... bardzo cieszę się z tego powodu. Uwielbiam być zaskakiwana podczas czytania. 

Dużym plusem jest dla mnie osadzenie  akcji książki w szpitalu. Na dodatek, główna bohaterka rezyduje na oddziale psychiatrycznym, więc możemy dowiedzieć się co nieco o pracy w takim miejscu. Niby fikcja, a jednak niektóre fragmenty są zbliżone do rzeczywistości. Oczywiście jest wiele humorystycznych akcentów, jednak mimo to między wierszami można wyłapać rzeczy, które przytrafiają się w pracy w szpitalu.

Idealna lektura na jesienne wieczory. Zaczęłam czytać i przepadłam. Miałam problem z odłożeniem książki na bok, tak bardzo chciałam poznać jej zakończenie. Katarzyna Berenika Miszczuk po raz kolejny wkręciła mnie w świat swoich bohaterów. Do tego jest absolutną mistrzynią budowania napięcia. Polecam!



Za egzemplarz dziękuję:




Anna Sadowska

Komentarze

Popularne posty