Sophie Collins ***CO WIE TWÓJ PIES?***


Autor:
Sophie Collins

Tytuł:
Co wie twój pies?

Wydawnictwo:
Oficyna wydawnicza 
Alma - Press

Rok wydania:
2019

Liczba stron:
192






Świat twojego psa 
jest bardziej fascynujący niż myślisz...




Obojętnie czy pies jest rasowy czy jest kundelkiem, czy jest mały, średni bądź duży, wszystko jedno czy jest kanapowcem czy przejawia entuzjazm graniczący z nadpobudliwością - każdy psowaty patrzy na świat tak samo, ale inaczej niż my, ludzie. Jego zmysły są bardziej wyostrzone i pewnie nie raz zaskoczył człowieka swoimi, jak dla nas, niespotykanymi zdolnościami. Sophie Collins w swojej książce Co wie twój pies? zamieściła wiele przydatnych informacji, które pozwalają czytelnikowi zrozumieć jak widzą otaczający nas świat psy.

Autorka skupia się na przedstawieniu psich zmysłów - wzroku, węchu, słuchu, dotyku i smaku. Opisuje m.in. dlaczego psy widzą kolory mniej wyraźnie od ludzi, jak zbudowane jest psie oko, jak pies wyczuwa poszczególne zapachy, czy czworonóg jest w stanie usłyszeć uczucia oraz wiele innych, ciekawych faktów, które powinien poznać każdy miłośnik psów. Ponad to poza garścią przydatnej wiedzy, ostatni rozdział poświęcony jest budowaniu więzi. Zawiera wiele przydatnych ćwiczeń, które każdy może wykonywać ze swoim psiakiem w domu. Różne stopnie trudności pozwalają na dobranie odpowiednich aktywności, zarówno dla młodych, jak i starszych pupili. 

Przyznam, że jako przyjaciółka mojej Belli (jakoś mam problem z określeniem "właścicielka") sądziłam, że po dziewięciu wspólnych latach wiem już o niej wszystko. Tymczasem książka Sophie Collins pokazała mi, że patrzyłam na jej zachowania swoim ludzkim spojrzeniem. Niektóre informacje nie były dla mnie nowe, jednak nie przeczę, dowiedziałam się również nowych rzeczy, które wezmę pod uwagę w przyszłości. Dodatkowym atutem tej pozycji jest pokaźny zasób ilustracji. Co wie twój pies? skierowane jest przede wszystkim do osób, które żyją pod jednym dachem z psem bądź planują to w niedalekiej przyszłości. Także, jeśli jesteś jednym z nich - to książka zdecydowanie dla ciebie. 




Książkę otrzymałam w ramach współpracy z:





Anna Sadowska



Komentarze

Popularne posty