***MISTRZOWSKI BOOKTAG***

Wreszcie odpowiadam na nominację MILOWISKO i zapraszam Was do zapoznania się z Mistrzowskim BookTagiem!



1. ESTON, leniwy Mistrz Jeździectwa. 
* Książka, w której ekspert polega na własnej dziedzinie. *


Każdy kto miał styczność z książkami Dana Browna z pewnością wie, że ten tytuł idealnie pasuje do tego punktu. Wiedza Roberta Langdona była kluczowa w rozwiązywanych przez niego sprawach. 


2. ARGUS, pracowity Kanclerz Związku. 
* Książka, w której wszyscy uciekają od brudnej roboty. *


Zabawna i pełna humoru historia starszego pana, którą polecam każdemu. Poznając losy głównego bohatera, widać jak wiele osób uciekało od brudnej (ale i nie tylko) roboty :)


3. GAVIN, niechlujny Mistrz Siły i Równowagi.
* Książka, w której nie liczył się wygląd. *


Z tym punktem miałam ogromny problem. Praktycznie w każdej przeczytanej przez mnie książce, wygląd odgrywał dość istotą, a czasami nawet najważniejszą rolę. W Naznaczeni śmiercią również nie do końca chodzi o to, że wygląd nie ma żadnego znaczenia. Po prostu pewna postać nie zwraca na wygląd innego bohatera. Ale nie zdradzę nic więcej, bo być ktoś z Was jej jeszcze nie czytała, a ja nie chcę psuć radości z jej czytania. 


4. HAROLD, próżny Mistrz Zielarstwa.
* Książka, w której nagminnie zmienia się partnera. *


Moje pierwsze skojarzenie. Ale nie zrażajcie się do tego tytułu, jeśli jeszcze go nie czytaliście. Autor pod płaszczem ironii pokazuje dokąd, niestety zmierza świat niektórych z nas. 


5. MORU, dystyngowany Mistrz Etyki .
* Książka, w której zwraca się uwagę na dobre maniery. *


Która z kandydatek podbije serce księcia? Jak wiele trzeba poświęcić, by być godną kandydatką w walce o tron? Maniery odgrywają w tej książce bardzo istotą rolę! 


6. SEVERO, odważny Mistrz Walk.
* Książka, w której mroźny uścisk potrafi ogrzać. *


Miałam ogromny dylemat z wyborem odpowiedniej książki do tego punktu. Głowiłam się kilka dni, by wreszcie zinterpretować po swojemu ten punkt Mistrzowskiego BookTagu. Wcześniej skupiałam się na poszukiwaniu miłosnej pary, a mój wybór padł na parę... przyjaciół! I wtedy nadeszło olśnienie w postaci pewnej sceny z tej książki z czarnowłosym czarodziejem i jego przyjaciółką, która miała miejsce w pewien mroźny dzień. Dalej jednak niczego nie zdradzę z wiadomych przyczyn :)


7. TARLEN, mściwy Mistrz Łowiectwa.
* Książka, w której są irytujące imiona/przezwiska. *


Jeśli chodzi o fabułę i pomysł na książkę, przyznam, że mi się podobało. Jednak przeróżna modyfikacja imienia głównej bohaterki doprowadzała na mnie do przysłowiowej "szewskiej pasji"... Dlatego na ten tytuł padł mój wybór. 


8. TESSI, czarujący Mistrz Szpiegostwa. 
* Książka, w której fabuła oparta jest na zakładzie. *


Jedyna książka, którą czytałam i fabuła była oparta na zakładzie. 
Niebanalna historia i przepiękna okładka. 


9. VEN, pomysłowy Mistrz Magii.
* Książka, w której magia przynosi zgubę bohaterowi. *


Pewne decyzje poniosły za sobą szereg zdarzeń... A wszystko przez magię. Jeśli czytaliście pierwszy tom Kronik Jaaru, z pewnością wiecie o co mi chodzi i dlaczego mój wybór w tym punkcie padł na książkę Adama Fabera.


10. GRITTON, zakompleksiony Skarbnik Związku.
* Książka, w której wzrost odgrywa ogromną rolę. *


Wzrost odgrywa tutaj dość istotną rolę. Czasami pozory mylą. 
W Helisie właśnie pozory, mogły odmienić losy ludzkości. 


11. WOMAR, sprośny Mistrz Żeglugi .
* Książka, w której kluczowy jest stan nieświadomości. *


Główny bohater książki Stephena Kinga przekonał się na własnej skórze, jak wpływa na jego życie stan nieświadomości. I co dzieje się, gdy owa świadomość powraca... 


12. WILBUR, żądny władzy zastępca Arcymistrza. 
* Książka, w której zło przybiera nietypową formę. *


Książka w formie scenariusza? Od czasu do czasu nie pogardzę. Tym bardziej, że w tym przypadku niemałe znaczenie miał fakt, iż od lat jestem fanką magicznego świata stworzonego przez panią Rowling. Jeśli chodzi o mój wybór - jest zrozumiały dla wszystkich, którzy czytali tę pozycję. 


13. FRYGILL, sprawiedliwy Arcymistrz.
* Kogo nominujesz? *







Anna Kamińska

Komentarze

Popularne posty