Ałbena Grabowska ***KOŚCI PROROKA***


Tytuł: Kości proroka
Autor: Ałbena Grabowska
Wydawnictwo: Marginesy
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 560



Trzy wątki, które łączy jedna tajemnica. Jak bardzo wydarzenia z przeszłości mogą oddziaływać na przyszłość? 
Nietypowe zabójstwo, zawiłe śledztwo i odniesienia historyczne w tle. 




Akcja książki toczy się w trzech przedziałach czasowych.

Pierwszy ma miejsce w obecnych czasach w Bułgarii, drugi w I wieku, a trzeci w czasach istnienia Cesarstwa Bizantyjskiego. W Bułgarii dochodzi do zabójstwa polskiego posła. Uwaga śledczych skupia się na sposobie, w jaki zostało popełnione morderstwo, bowiem denat został ukrzyżowany, na ciele widnieją tajemnicze znaki, a głowa… została odcięta od ciała. 

W czasach chrystusowych poznajemy historię rybaka Ariela, który zostaje kronikarzem. Jego zapiski różnią się od tych zawartych w Nowym Testamencie…

Ostatni wątek opowiada o Bogumiłach, którzy posiadają tajemną Świętą Księgę. Jeden z barci, Cyryl bierze udział w trudnej misji przetransportowania księgi. Co się w niej znajduje? 

To było moje pierwsze spotkanie z twórczością Ałbeny Grabowskiej. Książką mi się podobała, tym bardziej, że zostały poruszone w niej wątki historyczne, które mnie ciekawią. Dzięki niej przybliżyłam sobie fakty na temat bractwa Bogumiłów, o których do tej pory nie miałam pojęcia. Jeśli chodzi o fabułę – akcja nie toczyła się przesadnie szybko, jednak nie było też nudnych, przydługich opisów. Kości Proroka z pewnością spodobają się czytelnikom, którzy lubią czytać o zagadkach, które odkrywa się stopniowo. 

Osobiście początkowo irytowała mnie postawa głównej bohaterki w wątku, którego akcja toczy się w obecnych czasach. Autorka prócz zawiłego śledztwa przybliżyła nam jej życie oraz tragedię którą przeżyła w przeszłości. Jak dla mnie poziom narzekania bohaterki doprowadzał mnie do irytacji, jednak im dalej czytałam tym było lepiej. 

Najbardziej podobał mi się wątek z Bogumiłami, gdyż tak jak wcześniej wspomniałam, był mi to temat kompletnie nieznany. Jeśli podobają się Wam takie historyczne fakty zawarte w książkach, z pewnością będziecie równie zadowoleni jak ja podczas czytania Kości Proroka




Za egzemplarz serdecznie dziękuję:



Anna Sadowska

Komentarze

Popularne posty