Charlotte Wood ***NATURALNA KOLEJ RZECZY***


Tytuł: Naturalna kolej rzeczy
Autor: Charlotte Wood
Wydawnictwo: Kobiece
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 288



Yolanda budzi się w nieznanym sobie miejscu. Prócz niej, w pomieszczeniu znajduje się inna kobieta, Verla. Obie nie mają pojęcia gdzie są i z jakiego powodu. Gdy do pokoju wchodzi nieznany im mężczyzna, nie zdają sobie sprawy, że odtąd ich życie zamieni się w koszmar. Okazuje się, że nie tylko one zostały zesłane do dziwnego miejsca, w którym będą nieludzką traktowane. Przemoc, ból i rozpacz staną się codziennością. Do głosu dojdą pierwotne instynkty. Czy kobietom uda się opuścić to miejsce?
O tym przekonacie się sięgając po książkę Charlotte Wood pt. Naturalna kolej rzeczy.

Nie wiedziałam czego mogę się spodziewać sięgając po tę książkę. Opis dość drastyczny, porównanie do Opowieści podręcznej nic mi nie mówiło, bo jej lektura dopiero przede mną, jednak zaczęłam czytać i w sumie nie mogę pojąć jaki był zamysł autorki. 
Opisy nieludzkich traktowań bohaterek po prostu mnie brzydziły. Same postacie nie wywoływały we mnie jakiś głębszych emocji. Były takie bezbarwne. Teoretycznie opisane są ich krótkie życiorysy zanim zostały uwięzione, jednak wyglądało to w ten sposób, że kontekst w pewnym momencie się urywał. 
Nie chce mi się wierzyć, że grupa kobiet nie dałaby sobie rady z tak małą liczą ciemiężycieli. Rozumiem, że strach, że poczucie bezsilności, ale autorka wykreowała moim zdaniem bardzo oderwane od rzeczywistości postacie. Tym bardziej, że wynikało, że to kobiety dość znane. Zbyt wiele niedomówień, poplątanych historii i postacie, które irytują. Wszystkie! 

Miałam nadzieję, że koniec uratuje sytuacje, jednak i tu się przeliczyłam. 
Być może książka nie trafiła w mój gust. Mogę dodać, że jej niewątpliwym plusem jest to, że czytało się ją dość szybko. 


A Wy? Czytaliście Naturalną kolej rzeczy?
Jakie macie o niej zdanie?
Piszcie w komentarzach :)




Za egzemplarz serdecznie dziękuję:





Anna Sadowska

Komentarze

Popularne posty