Najlepszym prezentem jest bliskość drugiego człowieka


Autor:
Joanna Szarańska

Tytuł:
Choinka cała w śniegu

Wydawnictwo:
Czwarta Strona

Rok wydania:
2019

Liczba stron: 
368


Cykl: Cztery płatki śniegu (tom 3)





JOANNA SZARAŃSKA


Od wielu lat związana zawodowo z copywritingiem. Zakochana w piłce nożnej, języku hiszpańskim i książkach. Miłośniczka powieści Stephena Kinga. Tych najdłuższych. Blogerka z zamiłowania, pisarka przez lata wyłącznie szufladowa i nałogowa marzycielka. Współpracowała z Fundacją Miasto Słów i Klubem z Kawą nad Książką. Na co dzień mama, żona i opiekunka dwójki zwierzaków. 









Mieszkańcy bloku przy ulicy Weissa powracają, by po raz kolejny ugościć czytelników w swoich progach. Czy wyciągnęli wnioski z poprzednich lat czy ponowie trzeba będzie im przypomnieć na czym polega magia świąt? O tym przekonacie się, sięgając po trzeci (i niestety) ostatni tom trylogii świątecznej.

Cały cykl skradł moje serce. Im bardziej poznawałam bohaterów, towarzyszyłam im w trakcie ich perypetii, przeżywałam ich wzloty i upadki, tym bardziej utwierdzałam się w przekonaniu, że gdy ostatnia strona zostanie przeczytana, będę za nimi tęsknić. I teraz jednocześnie się cieszę i smucę, że tak szybko przeczytałam Choinkę całą w śniegu.

Autorka przedstawiła szereg postaci, które całkowicie się od siebie różnią. Każdy z nich jest fragmentem życiowej historii, która przeplata się ze świąteczną aurą pukającą do ich drzwi. To opowieść o tym, że w tym magicznym czasie liczy się obecność drugiego człowieka. Pełne humoru wtrącenia nadają tej historii żartobliwy posmak, jednak nie brakuje w niej ponadczasowych mądrości, rodzinnych dramatów i zwykłych, codziennych przeżyć, które nie są nam obce w naszym życiu. 

Nie raz się wzruszyłam, często się śmiałam i po prostu czytając tę książkę wpadłam w błogi stan relaksu. Lekka, ale zarazem przyjemna, pouczająca, jednak nie pompatyczna, zabawna w taki sposób, że kąciki ust podnoszą się same mimowolnie. Skrycie liczę, że to jednak nie koniec i Joanna Szarańska zaskoczy czytelników kolejną powieścią tego cyklu.






Książkę otrzymałam w ramach współpracy z:






Anna Sadowska





Zdjęcie autorki: Aleksandra Dudziak

Komentarze

Popularne posty