"WIELE DEMONÓW" PILCHA



Tytuł: Wiele demonów
Autor: Jerzy Pilch
Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 480


Prawdziwa literacka uczta. Styl pisania Jerzego Pilcha jest niepowtarzalny, o czym można się przekonać sięgając po jego książkę Wiele demonów. Autor porusza w niej wiele istotnych kwestii, z którymi spotykamy się wszyscy, m.in. akceptacją oraz jej brakiem, przemijaniem i sztuce życia, dobroci, ale również ukrytemu ludzkiemu złu...

Wiele demonów cechuje mnogość wątków. Czytelnik z rozdziału na rozdział poznaje mieszkańców Sigły oraz ich życiowe losy. Jednym z głównych wątków, przeplatający się z większością opisanych historii mieszkańców, jest zaginięcie córki miejscowego Pastora - Oli. Młoda, inteligentna dziewczyna, która jest podziwiana przez rówieśników i często nierozumiana przez dorosłych znika z dnia na dzień, wywołując niemałą sensację. 

Z pozoru flegmatyczny początek książki nie powinien odstraszać, gdyż jest jedynie wprowadzeniem do coraz mroczniejszych tajemnic ukrytych w tej niepozornej miejscowości. Nie jest to z pewnością lektura na jeden wieczór - najlepiej smakuje się ją powoli i z namysłem. Przynajmniej tak było w moim przypadku.

To druga, przeczytana przeze mnie, książka Jerzego Pilcha. Pierwszą była Pod mocnym aniołem, ale wiem, że to dopiero początek mojej przygody z jego twórczością.

Podzielcie się w komentarzach czy znacie jakieś książki Jerzego Pilcha :) A jeśli tak, jaką moglibyście mi polecić. 


Komentarze

Popularne posty