Amanda Reynolds ***ON CIĘ OKŁAMUJE***


Autor:
Amanda Reynolds

Tytuł:

Wydawnictwo:
Kobiece

Rok wydania:
2019

Liczba stron:
400






AMANDA REYNOLDS


Pisarka, a wcześniej nauczycielka, trener sprzedaży i przedsiębiorca.
W 2011 roku założyła Cotswold Creative Writing, ucząc pisania dwa razy w tygodniu przez pięć lat.
Na rynku wydawniczym zadebiutowała mocną powieścią „Blisko mnie” (2017).
Kolejne jej książki to „Lying to uou” (2018) i „The hidden wife” (2019).











Kłamstwa niszczą człowieka od środka,
 rykoszetem trafiając w jego bliskich...




Jess Tidy wyjechała dziesięć lat temu z rodzinnej miejscowości, po głośnym skandalu, który wstrząsnął całą okolicą. Kobieta musi wrócić na stare śmieci z powodu ważnych okoliczności, jednak zdaje sobie sprawę, że echo przeszłości dalej do niej wraca. Karen Winter, której mąż był zamieszany w owe wydarzenia, nie podoba się, że Jess znowu pojawiła się w mieście... Co tak naprawdę wydarzyło się feralnego dnia, który rzucił cień na przyszłość obu kobiet oraz ich bliskich? 

Co sądzę o thrillerze psychologicznym Amandy Reynolds? Podobał mi się. Nie było może fajerwerków, jednak wciągnęłam się w sieć kłamstw, która została utkana przez bohaterów. Autorka dość nieźle buduje napięcie, jednak niektóre sceny nijak się miały do toczącej się akcji. Z samego tła wydarzeń przebija pewne przygnębienie, które towarzyszyło mi w trakcie czytania. Autorka porusza wiele ciężkich tematów, które same w sobie nie należą do zbyt przyjemnych - problem alkoholizmu, patologicznych środowisk, zaufania, które raz stracone, niesie za sobą konsekwencje w dorosłym życiu. 

Jeśli chodzi o bohaterów - każdy z nich owinięty jest w wiele warstw sekretów, które z zaintrygowaniem rozwijałam, dowiadując się jakimi motywami kierowali się podczas podejmowania decyzji, które zmieniały ich losy. Jess, która stara się robić dobrą minę do złej gry, jest bardzo zachwiana emocjonalnie. Przyznam, że miałam mieszane uczucia w stosunku do niej - z jednaj strony chciałam jej współczuć, ponieważ wiele przeszła, a i lata dziecięce nie były dla niej łatwe, jednak było w niej coś takiego, co mnie od niej odpychało. Dobrze wykreowaną postacią okazała się za to Karen, której zachowanie początkowo mnie złościło. Wnikając w jej myśli zaczęłam bardziej rozumieć jej postawę wobec otoczenia. 

To smutna opowieść, pełna goryczy. Ogromnym plusem jest sposób prowadzenia narracji - niektóre fragmenty przeszłości poszczególnych bohaterów poznajemy, czytając opowiadanie, pisane przez jednego z bohaterów. Polecam tę pozycje osobom, które preferują thrillery, w których napięcie rozwijane jest stopniowo, a bohaterowie to raczej smutne, poszkodowane przez los osoby.




Za egzemplarz dziękuję:




Anna Sadowska






Zdjęcie i opis o autorce: http://lubimyczytac.pl/autor/170119/amanda-reynolds














Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty