Tam gdzie zwykłe, miesza się z niezwykłym...


Autor:
Artur Chojnacki

Tytuł:
Błysk

Wydawnictwo:
Skarpa Warszawska

Rok wydania:
2020

Liczba stron:
388






ARTUR CHOJNACKI 



Z wykształcenia anglista, z pasji - wielki miłośnik popkultury. Uwielbia wciągające historię, niezależnie od medium. Czyta książki i komiksy, ogląda seriale i filmy, gra na konsoli i ciągle narzeka na brak czasu. Dawniej zamiłowania zaprowadziły go do cosplayu, obecnie pchają w stronę pisania. Błysk to jego debiut, ale na horyzoncie ma już kolejne literackie projekty. 










Zaczęło się niepozornie. Policjant nerd próbujący rozwikłać nietypową sprawę. Okazało się, że zamiast historii jakich wiele, czytam opowieść, która przeobrażałam się na moich oczach w niezwykłą, momentami zabawną, a do tego przeplataną nostalgią powieść. Po przeczytaniu zakończenia moje serce można by porównać do rozbitej porcelany. Jego kawałki rozprysły się po całym ciele, boleśnie kalecząc moje nerwy. Już dawno po skończonej lekturze nie musiałam tak długo zrzucać z siebie smutku. Uciekał mi oczami, przyoblekając się w słone krople łez. Byłam wstrząśnięta. 

Najbardziej dotknął mnie wątek wyobcowania. Pragnienia kontaktu z drugim człowiekiem i pierwiastkiem dobra, który bił od jednej z postaci. Jednak Błysk wywołuje cały wachlarz emocji. Można się przy nim pośmiać, podumać, posmucić. Można się w nim zatracić. Tak w ogóle pierwszy raz w trakcie czytania, zetknęłam się z tak widoczną kulturą komiksu, przemycaną w powieści. A, że od zeszłego roku staje mi się ona coraz bliższa, uważam ten zabieg za ciekawy. Nie myślcie jednak, że to tylko opowieść dla nerdów. Spokojnie. Każdy znajdzie w tej powieści coś dla siebie. 

Sięgając po nią nie nastawiajcie się na kryminał. Szczerze? Odrzućcie w tym przypadku podział na gatunki, ponieważ to istny miks. Liczy się przekaz, ważne są te momenty, w których będziecie pędzić za Jurkiem Millerem, kiedy będziecie dumać nad tym, co chciał przekazać Artur Chojnicki.

Czytajcie!







Anna Sadowska







Zdjęcie Artura Chojnackiego: https://www.facebook.com/photo/?fbid=512161682724900&set=a.336735700267500

Komentarze

Popularne posty