Elżbieta Ceglarek ***MOJA ASTEROIDA***


Tytuł: Moja Asteroida
Autor: Elżbieta Ceglarek
Wydawnictwo: Rozpisani.pl
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 390



Zanim spalisz nasz ostatni most
Powiedź mi
Co ma ona, czego nigdy ja
Nie dam Ci...
Rozpętałeś burzę, teraz z nią
Zbieraj wiatr.
Ona przecież zna Cię lepiej niż
Znam Cię ja...[1]

Urodziła się 26 kwietnia 1965 roku. Od wielu lat mieszka w Bełchatowie.Dyrektorka jednego z bełchatowskich przedszkoli. Drugie życie Leny to jej debiutancka powieść, która ukazała się w 2016 roku. Pozytywne opinie i recenzje dotyczące debiutanckiej powieści, namowy przyjaciół i wiara córki w jej pisarski talent, sprawiły, że postanowiła wydać swoją drugą powieść.



Zosia, główna bohaterka książki nie ma pojęcia, że niedługo jej życie zmieni się diametralnie. Ukochany Leon, który dotychczas był doskonałym narzeczonym, zdradza ją z ich wspólną znajomą z pracy. Kobieta musi podjąć decyzję czy zaufać ponownie niewiernemu partnerowi. Sprawę komplikuje fakt, że oboje pracują w tych samych liniach lotniczych, a Zofia boi się utraty pracy przynoszącej niemałe dochody. Poza tym kocha swoją pracę. 
Na horyzoncie widnieje zbyt wiele pytań, a odpowiedzi jak na złość, nie chcą się znaleźć. Czy można zaufać ponownie po takim ciosie i to zadanym przez tak bliską osobę? I czy główna bohaterka dalej darzy Leona uczuciem? O tym przekonacie się, sięgając po książkę Elżbiety Ceglarek pt. Moja asteroida. 


Słyszałam jak zakłada płaszcz i buty. Słyszałam, jak otwiera i zamyka za sobą drzwi. Nic nie chciałam z tym zrobić. Gdy wyszedł, znów poczułam ulgę. 
Nie byłam pewna, czy nie poszedł do Wiolki.


Temat zdrad dość często poruszany jest w literaturze. I to nie tylko obyczajowej czy książkach romantycznych. Zawsze dzielimy się wtedy na dwa obozy - bronimy decyzji bohaterki bądź bohatera, który został zdradzony, a mimo to wybacza lub gorliwie bijemy brawo, gdy niewierny partner zostaje porzucony. 

W książce Moja asteroida decyzje Zofii nie zawsze były dla mnie jasne. Pomstowałam na czym świat stoi i miałam ochotę nią potrząsnąć. Innym razem pocieszałam ją i kibicowałam, by wreszcie znalazła rozwiązanie na swoje rozterki, które drzemały w jej wnętrzu. 
Książka Elżbiety Ceglarek posiada wiele dialogów, więc jeśli ktoś lubi taką formę, ta pozycja jest z pewnością dla niego. Życie Zofii jest wzbogacone ponad to o dość szczegółowe opisy - odnośnie jej odczuć, otoczenia, pracy czy przyjaciół. I oczywiście o jej relacje z Leonem. Jest to książka dla każdego czytelnika, który uwielbia książki obyczajowe z miłością w tle. 



Anna Sadowska

Żródło [1]: https://www.youtube.com/watch?v=cMTPivcI72A

Komentarze

Popularne posty