[PRZEDPREMIEROWO] Amy Schumer ***DZIEWCZYNA Z TATUAŻEM NA LĘDŹWIACH***


Tytuł: Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach
Autor: Amy Schumer
Wydawnictwo: Kobiece
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 368



Pełna sarkazmu, przepełniona żartami, a momentami poruszająca ważne kwestie dotyczące życia, akceptacji i seksualności. Mowa o książce Amy Schumer 
pt. Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach, którą pokochałam od pierwszych stron. 


Jeśli nie masz ukończonych osiemnastu lat wstrzymaj się z przeczytaniem tej recenzji. Oczywiście i tak mnie nie posłuchacie, tak więc bez zbędnych wstępów przejdźmy dalej.

Amy Schumer nie była mi do tej pory znana. Występy stand up oglądam sporadycznie i raczej wykonywane przez artystów z rodzimego rynku. Po przeczytaniu tej książki, jednak jestem pewna, że zadrobię zaległości i z miłą chęcią obejrzę występy tej wspaniałej kobiety. Jak pisze sama autorka nie jest to autobiografia. Raczej fragmenty jej życia, poskładane w jedno tworzące książkę. Co myśli o sobie sama Amy? Oto jeden z fragmentów:

Mówię sobie, że jestem piękna i silna. I nikt nie będzie mi dyktował, jak mam żyć. Tylko ja. Występuję, dzielę się z innymi, piepszę się i kocham i nigdy za to nie przepraszam.


Wyczuwacie arogancje? Nic bardziej mylnego! Poznając jej losy można zrozumieć jej potrzebę samoakceptacji i decyzji, które podjęła. Amy opisuje swoje związki, dzieciństwo, relacje z rodzicami i rodzeństwem, a także drogę, którą musiała przejść, by dostać się na szczyt. Zmierzając ku niemu pamiętała jednak by w magicznym świecie show biznesu nie zatracić siebie. 
W książce było wiele pikantnych opisów, dlatego śmiem twierdzić, że książka jest skierowana głównie dla dorosłego odbiorcy. Sięgając po nią trzeba podchodzić do niej z dystansem, gdyż Amy Schumer nie patyczkuje się w swoich opisach i pisze prosto z mostu. Dużo i jeszcze więcej sarkazmów! 

Tak jak wspomniałam wcześniej czytelnik nie styka się jedynie z książką pełną żartów i pikantnych opisów. Momentami poruszane są istotne kwestie, wszystkie oparte na doświadczeniach, które wynosiła komiczka. Nie raz śmiałam się do łez, by za chwile wpaść w sidła melancholii. Totalny kalejdoskop odczuć. Nieraz przeżywałam wraz z Amy jej przeżycia. Niektóre były podobne do tych, przez które przechodziłam sama w swoim życiu (nie, nie chodzi mi o te sprośne - pewnie Was rozczarowałam). 

Na zakończenie dodam, że Amy chyba mnie prześladuje. Dlaczego tak uważam? Skończyłam czytać książkę, w której miedzy innymi dowiedziałam się, że o filmie Wykolejona. Idę do sklepu i co widzę? Hmmm... Chyba nie będzie zaskoczenia - dokładnie ten film! Czy wierzę w przeznaczenie? Nie, nie bardzo. Ale chyba nic nie dzieje się przypadkiem. Tym akcentem kończę recenzje, dzieląc się jeszcze moim ulubionym cytatem z Dziewczyny z tatuażem na lędźwiach:


Wszyscy zbyt łatwo akceptujemy pogląd, że życie musi być ciężkie, 
zamiast bawić się i szaleć na maksa.


Premiera książki: 
02.03.2018r.



Za egzemplarz serdecznie dziękuję:


 http://www.wydawnictwokobiece.pl

Anna Sadowska



Komentarze

Popularne posty