Piotr C. ***POKOLENIE IKEA. KOBIETY***


Tytuł: Pokolenie Ikea. Kobiety
Autor: Piotr C.
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 352


Jeśli podchodzisz do wszystkiego zbyt poważnie - nie czytaj tej książki.
Jeśli jesteś sztywniakiem - nie czytaj tej książki.
Jeśli nie rozumiesz słowa "dystans" - nie czytaj tej książki.

Jeżeli lubisz książki, w których autor pisze dosadnie, nie patrząc na otaczające go konwenanse - bez wątpienia to książka dla Ciebie. 

"Czy ty się musisz oglądać za każdą babą? - zniecierpliwiła się.
- Jestem wrażliwy na piękno, czy to źle?" 

Czego tak naprawdę pragną kobiety? 
Miłości?
Zrozumienia?
Dominacji?
Szczerości?
A może wszystkiego jednocześnie?

Rzadko kiedy spotykamy się z prostym przekazem, że kobiety najzwyczajniej w świecie chcą seksu. 
I to dobrego seksu. Takiego, którego będą wspominać z rumieńcem na twarzy. 
Piotr C., w swojej książce dał do zrozumienia, że kobiety też mają swoje potrzeby. 
O czym właściwie jest Pokolenie Ikea. Kobiety?

Dalsze losy Czarnego, które są zarazem kontynuacją Pokolenia Ikea. Jej zakończenie było niejednoznaczne i pozostawiło czytelnikowi parę pytań bez odpowiedzi. 
Wiele osób z pewnością zastanawia się, jak potoczyły się dalsze losy niepokornego prawnika. 
Dalej żyje z dnia na dzień, zmieniając kobiety jak rękawiczki?
A może się ustatkował? 
Czy w świecie pełnym pracy, nocnego życia i stawiania siebie na pierwszym miejscu, można znaleźć miłość? I czy jest ona tak ważna i istotna, jak nam się wydaje?

"Do klatki prawie musiałem ją nieść. Nawiasem mówiąc - pozdrawiam cię, sąsiedzie z drugiego, że ci się chciało o 1 nad ranem śmieci wyrzucać. Mnie by się nie chciało."

Słyszałam o tej książce wiele skrajnych opinii. Jedni bardzo ją zachwalali, drudzy twierdzili, że nie nadaje się nawet do podpierania stołu (nawiasem mówiąc, jak można używać książki do takich strasznych rzeczy?!). 
A ja sądzę, że była dobra. Nie obraziła mnie jako kobiety - dystans i sarkazm nie są mi obce. 
Po za tym nie lubię jak traktuje się nas jak święte krowy. Jeśli możemy śmiać się z mężczyzn, nauczmy się też śmiać z siebie. To naprawdę nie boli, a ułatwia życie.
Pokolenie Ikea. Kobiety nie jest może wybitną książką, jednak pod płaszczem czarnego humoru można odkryć wiele prawdy dotyczącej naszego życia. 
Ciągle w biegu.
Myśląc o tym, co mówią inni.
Jak inni nas odbierają.
Myśląc za mało o sobie.
Myśląc o sobie za dużo. 
Przykład - powyższy cytat o uroczym sąsiedzie. Gdy go przeczytałam, zaczęłam się śmiać. Ale po chwili zastanowienia trochę mina mi zrzedła. Dlaczego? Gdyż zachowanie tego sąsiada powiela się z zachowaniami większości naszych sąsiadów - to nie tylko żart, to opis rzeczywistości.

A Wy? Czytaliście jakieś książki Piotra C.?
Jak wrażenia? Piszcie w komentarzach :)


Anna Kamińska

Komentarze

Popularne posty