Stephen King ***MISERY***


* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
KOLEKCJA MISTRZA GROZY
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Tytuł: Misery
Autor: Stephen King
Liczba stron: 344

Jak bardzo jesteś związana/y z bohaterami przeczytanych przez siebie książek?
Ile razy utożsamiałaś/eś się z danym bohaterem bądź bohaterką?
Jak bliski był Ci fikcyjny świat przedstawiony przez Twojego ulubionego autora lub autorkę? 

Annie Wilkes z niezwykłym oddaniem czytała każdą książkę Paula Sheldona o losach popularnej Misery. Zbieg okoliczności, przeznaczenie lub zwykłe zrządzanie losu sprawiają, że Paul ulega wypadkowi niedaleko domu Annie. Pisarz nie ma pojęcia jak bardzo to wydarzenie zmieni jego życie...

Książki Stephena Kinga mają wielu zwolenników i przeciwników. Osobiście należę do pierwszej grupy. Od dawna miałam w planach przeczytać Misery, ale dopiero rozpoczęcie zbierania Kolekcji mistrza grozy dało mi taką możliwość. Wcześniej nie byłam zdecydowana, którą książkę Kinga zakupić najpierw. Obecnie problem został rozwiązany, gdyż teraz zapewne uzbieram całą kolekcje. 
Ale przecież nie o tym miał być ten post. 

Misery jest jedną z tych książek, które sprawiają, że po karku czytelnika przebiegają dreszcze. Im dalej zagłębiałam się w czytaną historię, tym bardziej odczuwałam wiele, różnych emocji. Czasem był to lekki strach, momentami niedowierzanie, a na samym końcu zachwyt. Dziwię się, że tak długo zwlekałam z przeczytaniem tej książki. 

Dodatkowo autorowi należą się brawa za to, w jaki sposób opisał zachowania bohaterów. 
Misery jest nie tylko dobrym dreszczowcem, ale i doskonałym thrillerem psychologicznym.

Podsumowując, mogę z czystym sercem polecić tę książkę. Teraz, po przeczytaniu, mam w planach obejrzenie ekranizację powieści. W roli głównej, niezwykle utalentowana Kathy Bates, która za tą rolę dostała Oscara. Nie mogę się już doczekać!

A Wy? Czytaliście książkę lub oglądaliście film? Jeśli tak jak wrażenia? 
A może wszystko dopiero przed Wami? Chcielibyście ją przeczytać?


Anna Kamińska

Komentarze

Popularne posty