Opowieść o miłościach...


Autor:
Agnieszka Olejnik

Tytuł:
Rozmerdane święta

Wydawnictwo:
Kobiece

Rok wydania:
2019

Liczba stron:
336






AGNIESZKA OLEJNIK


Polska pisarka, autorka kilkunastu powieści obyczajowych oraz książek dla dzieci i młodzieży. Z wykształcenia i zamiłowania polonistka i anglistka. Pasjonatka podróży, w młodości uwielbiała szybowanie i wyprawy jaskiniowe. Mama trzech synów, właścicielka czterech psów, wielka miłośniczka przyrody. 









Olgierd nie jest najbardziej rozgarniętym bohaterem literackim, którego losy śledziłam. Trochę z niego maminsynek i typ człowieka, który chce zmienić coś w swoim życiu i ma nawet ku temu możliwości, ale jakoś nigdy mu to nie wychodzi. No, ale pewnego dnia przełom nadchodzi sam - w postaci małej, psiej istotki, która wprowadza niemały zamęt w nudne życie swojego pana i jego otoczenia.

Trochę z tej książki komedia pomyłek połączona z powieścią obyczajową, z wątkiem miłosnym w tle. Sądzę, że miłośnicy tych gatunków śmiało mogą po nią sięgnąć (i to niekoniecznie w okresie świątecznym), a jak na dodatek są miłośnikami zwierząt to nie powinni się w ogóle wahać. Jeśli chodzi o postać psa Ziyo, zauważyłam lekką inspiracje książkami W. Bruce'a Camerona. Co do ludzkich postaci - najbardziej polubiłam Adama, który był  postacią drugoplanową. Reszta bohaterów była w porządku (prócz irytującej Sary), jednak nie nawiązałam z nimi jakiejś głębszej więzi typu czytelnik - postać fikcyjna. 

Rozmerdane święta czytało się lekko i przyjemnie, ale nie jest to opowieść, która na dłużej zostanie w mojej pamięci. W głównej mierze przez to, że nie mogłam zżyć się z bohaterami, a na dodatek przewidywałam wydarzenia, które dopiero miały nastąpić. Mimo to autorce należy się ogromny plus, za poruszenie ważnego tematu o psach, wymagających dodatkowej opieki. Nie jest to do końca powieść typowo świąteczna, ponieważ na pierwszy plan wysuwał się właśnie wątek obyczajowo - romantyczny, dlatego śmiało możecie ją czytać nawet teraz.

Macie ją w planach?




Za egzemplarz dziękuję:






Anna Sadowska





Zdjęcie autorki: http://lubimyczytac.pl/autor/89660/agnieszka-olejnik

Komentarze

Popularne posty