WIĘZIENIE IDEALNE


Autor:
Edward Strun

Tytuł:
Nadir

Wydawnictwo:
Novae Res

Rok wydania:
2019

Liczba stron:
366







EDWARD STRUN

Urodzony w 1981r. na Górnym Śląsku, absolwent Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej. Pseudonim "Strun" pochodzi od teorii strun, a "Edward" od Edwarda Wittena, jednego z najważniejszych propagatorów tej teorii. Debiutancką powieść zatytułowaną Wolność urojona napisał wspólnie ze swoją wieloletnią partnerką. 








Dopóki śmierć nas nie rozłączy...




Wystrzelony w przestworza prom kosmiczny. Jego załoga składa się jedynie z przestępców, skazanych na tułaczkę w przestrzeni kosmicznej, za swoje brutalne zbrodnie. Wyobraź sobie więzienie, z którego nie da się uciec... Czytelniku, witaj na pokładzie Nadiru. 

Wtapiając się w pierwszą część powieści można wyczuć jej kryminalno - obyczajowy akcent. Śmierć jednego z więźniów otwiera ciąg kolejnych, nieprzewidywalnych zdarzeń. Poznając załogę kosmicznego więzienia można dostrzec jak umiejętnie autor wykreował swoje postacie. Poznając stopniowo ich historie, z moralnego punktu widzenia, ciężko odczuwać wobec nich pozytywne emocje, jednak mimo to z pełnym napięcia oczekiwaniem śledzi się ich dalsze losy. Jeśli chodzi o wątek kryminalny - było przyzwoicie, ale ja jednak jestem zwolenniczką bardziej szczegółowych, krwistych opisów. Za to nie mogę odmówić Edwardowi Strunowi talentu do wnikania i obrazowania słowem, mrocznej części ludzkiej duszy - słabości, zwierzęcych instynktów, skrywanego pragnienia nadrzędności nad drugim człowiekiem.

Gdy kończy się część pierwsza, następuje zwrot akcji, który mnie zszokował. Druga to połączenie thrillera z science fiction. Z pozoru odrębna historia, której macki muskają wcześniejsze wydarzenia. Podobało mi się to, w jaki sposób wszystkie wątki zostały ze sobą splecione w zgrabną całość. Napięcie w trakcie czytania rosło stopniowo, a jedyne z czym miałam problem to niektóre wzmianki naukowe, których zrozumienie przychodziło mi z trudem. Nie było, na szczęście, ich wiele. Zdecydowanie na pierwszy plan wysuwali się bohaterowie i ich przeżycia. 

Nadir to opowieść, która nasuwa wiele pytań, które od wieków dręczą ludzkość - czy to, co robimy ma jakiś głębszy sens? Czy istnieje dobro i zło? To druga książka autora, która bardzo mi się podobała. Czekam na kolejne. 







Anna Sadowska







Zdjęcie autora: http://lubimyczytac.pl/autor/104522/edward-strun

Komentarze

  1. Rewelacyjna, wielopłaszczyznowa opowieść. To jedna z lepszych książek 2019 roku, jaką przeczytałam i której mogłam patronować.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty