Młoda pani detektyw na tropie... Duchów?


Autor:
Carolyn Keene

Tytuł:

Wydawnictwo:
Dolnośląskie

Rok wydania:
2019

Liczba stron: 184

Cykl: Nancy Drew (tom 2)

Przedział wiekowy: 12 - 15 lat






Jakie tajemnice skrywa nawiedzony dom?




Zagadka ukrytych schodów to drugi tom cyklu powieści młodzieżowych o detektyw Nancy Drew. Tym razem młoda kobieta wyrusza do posiadłości zaprzyjaźnionych kobiet, które zmagają się z... duchem! A przynajmniej wszystko wskazuje na to, że ich dom opanowały siły paranormalne. Nancy chce wyjaśnić tę tajemnicę, jednak boryka się z własnymi problemami, których ignorowanie niesie za sobą ogromne konsekwencje. 

Zagadki, zagadki, jeszcze więcej zagadek! Przyznam, że dla dorosłego czytelnika losy bohaterów stają się bardzo szybko przewidywalne. Nie umniejsza to jednak samej historii, która jest lekka i czyta się ją naprawdę przyjemnie. Nie ma w niej brutalności, która wylewa się z większości książek dla młodzieży. Wszystko kręci się wokół śledztwa prowadzonego przez młodą panią detektyw. Akcja jest szybka, rozdziały krótkie, a bohaterowie dość charakterystyczni. 

Główna bohaterka jest taka... Przemiła. Zdałam sobie sprawę, że w trakcie czytania, wychodziła ze mnie namiastka dorosłej goryczy. Trochę kpiłam z tego, że postacie są tak dobre, empatyczne i kulturalne. I zrobiło mi się przykro, bo może zakorzenił się we mnie realizm, który nie pozwala mi odczuwać powieści młodzieżowych tak beztrosko jak dawniej... Sądzę, że nastoletni czytelnik doceni ją w pełnej krasie. A i ja czekam na kolejne części, bo jestem ciekawa, co jeszcze przydarzy się dociekliwej Nancy Drew.




Za egzemplarz dziękuję:







Anna Sadowska



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty