Mknąc przez kazachskie stepy...


Autor:
Katarzyna Bonda

Tytuł:

Wydawnictwo:
Muza

Rok wydania:
2019

Liczba stron:
744


Cykl: Wiara, Nadzieja, Miłość (tom 1)






KATARZYNA BONDA


Autorka powieści kryminalnych. Urodzona w Białymstoku, obecnie mieszka w Warszawie. Z wykształcenia dziennikarka i scenarzystka. Jest autorką trylogii kryminalnej z Hubertem Meyerem, dokumentów kryminalnych, a ogromną popularność i prestiżowe nagrody przyniosła jej seria z profilerką Saszą Załuską. Prawa do wydań zagranicznych jej powieści, zostały dotąd sprzedane do 14 krajów.










Najnowsza książka Katarzyny Bondy przeniosła mnie w świat kulturowo mi nieznany. Owszem, zdawałam sobie sprawę, że gdzieś na mapie znajduje się Kazachstan, jednak do tej pory nie wiedziałam jakie zwyczaje, tradycje i sposób zachowania występuje w tamtejszej kulturze. Autorka, na kartach swej powieści, oddała obraz ich rzeczywistości. Twórczość Bondy jest w głównej mierze bardzo chwalona lub krytykowana, lecz sądzę, że nikt nie odmówi jej tego, że jej research jest na najwyższym poziomie. Nie inaczej jest z Miłość leczy rany - siedząc wygodnie na kanapie, bez problemu wyobrażałam sobie, że znajduje się na kazachskiej ziemi. Lekkie pióro autorki i wiedza, którą nabyła i przekazała w tej książki, jest godna pochwały. 

Uważam, że ta powieść to hybryda gatunkowa. Nie nazwałabym jej kryminałem. Prędzej jej do książki obyczajowo - sensacyjnej z mocno wyakcentowanym wątkiem kryminalnym. Czy przeszkadzało mi, że to nie typowy kryminał? Raczej nie. Sama historia pochłonęła mnie i te kilka dni, w ciągu których śledziłam jej akcje, zaliczam do udanych. Główne postacie zostały wzorowane na prawdziwych osobach. To ziarno prawdy jeszcze bardziej przyciągało mnie do tej książki. Postaci jest od groma, jednak z czasem łatwo się połapać kto jest kim i z mocno bijącym sercem można śledzić wydarzenia, które rozgrywają się na naszych oczach. 

Co do kultury kazachskiej - rozumiem, że ktoś może chcieć tak żyć, jednak sama nie byłabym w stanie funkcjonować według jej zasad. Miałam również problem z wątkiem, który dotyczył wiary tamtejszej społeczności. Jako osoba niewierząca po prostu "nie czułam" tematu. Cała reszta była dobra. Poleciłabym tę powieść czytelnikom, którzy są fanami może nie powolnej, ale subtelnie prowadzonej akcji, wielowątkowości i historii obyczajowo - kryminalnych. Osoby lubujące się w szybszej akcji i historii jednego bohatera raczej się w niej nie odnajdą. 




Za egzemplarz dziękuję:






Anna Sadowska






Zdjęcie Katarzyny Bondy: http://lubimyczytac.pl/autor/14572/katarzyna-bonda

Komentarze

  1. Harrah's Resort Southern California - MapYRO
    Find 태백 출장마사지 harrah's 나주 출장샵 resort 의정부 출장샵 southern 부천 출장안마 california,sandiegouniont.com/harrahs-resort-southern-california-sandiegouniont.com/harrahs-resort-southern-california-sandiegouniont.com/harrahs-resort-southern-california-sandiegouniont.com/harrahs-resort 경산 출장샵

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty